Veel gestelde vragen
Campers
Hoe oud zijn de campers?
Wij kopen uitsluitend nieuwe campers in die vervolgens maximaal 3 tot 4 jaar verhuurd worden. Zo blijft ons assortiment altijd up to date met de nieuwste innovaties. Elk jaar organiseren wij onze Open Camper Dagen zodat u de mogelijkheid heeft alle campers een keer te bezichtigen. Natuurlijk kunt u ook naast deze dagen een afspraak maken om uw favoriete camper een keer te komen bekijken.
Kan ik een proefrit maken?
Als u voor een eerste keer met een camper op vakantie gaat dan is dat best even wennen. Ondanks dat de camper rijdt als uw eigen auto zijn de afmetingen toch net even anders. Om u te laten wennen aan de camper kunt u bij ons een afspraak maken voor een proefrit. Samen met onze adviseur kunt u in de camper van uw voorkeur rijden. Deze proefrit pakken wij heel serieus op; wij willen dat u vanaf het begin van uw huurperiode met het echte vakantiegevoel op pad gaat. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op.
Deze proefrit bieden wij u gratis aan!
Voor hoeveel personen zijn de campers?
Wij bieden diverse soorten campers. Een aantal campers zijn geschikt voor maximaal 2 personen en een aantal campers voor maximaal 4 personen. Voor hoeveel personen een specifieke camper geschikt is ziet u op de detailpagina van elke camper.
Hebben alle campers dezelfde opties?
Onze campers zijn uitgerust met een zeer complete inventaris zodat u nog meer kunt genieten van een heerlijke vakantie. Deze inventaris is inbegrepen in de huurprijs. Alle campers zijn voorts voorzien van navigatie, een luifel, een grote koelkast, een verstevigde fietsendrager, een achteruitrijcamera en alle kampeerpraktische zaken die u onderweg nodig heeft. Daarnaast zijn de meeste campers uitgerust met een automatische versnellingsbak en een dakairco. Sommige campers zijn voorzien van een TV, andere van een zonnepaneel.
De lijst met opties vindt u op de detailpagina van elke camper.
Hoe werkt de stroomvoorziening van de camper?
Alle campers zijn aan te sluiten op een 220V-230V elektriciteitsnetwerk. Bij de camper wordt een lange stroomkabel en de benodigde koppelstukken meegeleverd.
Wanneer de camper niet op een elektriciteitsnetwerk is aangesloten, wordt de ingebouwde camperaccu 12V gebruikt. Met deze stroombron kunt u de verlichting, de waterpomp en de koelkast blijven gebruiken. Afhankelijk van uw stroomverbruik kunt u met deze accu een dag vooruit. De motoraccu wordt niet aangesproken zodat u altijd de motor van de camper kunt starten. De camperaccu wordt opgeladen door een draaiende motor of door de camper aan te sluiten op een 220V-230V netwerk.

Reizen
Welke landen mag ik bezoeken met de huurcamper?
Op het internationale verzekeringsbewijs van de verzekeringsmaatschappij, ook wel genoemd de z.g. Groene Kaart, staat exact aangegeven welke landen u niet mag bezoeken met de camper. Doet u dat wel dan is de camper niet verzekerd. Deze Groene Kaart vindt u in het mapje dat in het dashboardkastje van de camper ligt.
Is de camper standaard voorzien van vignetten en milieustickers?
Alle campers zijn voorzien van milieustickers voor Frankrijk en Duitsland. Vignetten voor snelwegen c.q. tolwegen en andere milieustickers zijn niet inbegrepen.
Wat moeten we doen als we pech krijgen onderweg?
Alle campers zijn voorzien van een informatiemap. In deze map vindt u een bladzijde waarop u alle informatie vindt t.b.v. pech onderweg en noodsituaties en hoe daar mee om te gaan. De informatie in deze map krijgt u voordat u vertrekt met de camper tevens gemaild zodat u vooraf kunt lezen wat er in de informatiemap staat.
Moet ik ook een reisverzekering hebben?
Het hebben van een reisverzekering is niet verplicht, maar in alle gevallen wel verstandig. Niet alle gebeurtenissen zijn namelijk gedekt.
Onze campers zijn All Risks verzekerd. Dit betekent dat schade aan de camper en/of aan inzittenden is gedekt.
Moet u de vakantie eerder afbreken door andere omstandigheden dan is dit niet gedekt en kan een reisverzekering uitkomst bieden. Check dit ruimschoots voordat u vertrekt!
Inventaris
Wat vind ik in de camper aan inventaris?
De inventaris verschilt van camper tot camper. Dit heeft te maken met de specifieke uitvoering van de camper en het aantal slaapplaatsen. De gedetailleerde opsomming van de inventaris per camper vindt u op de detailpagina van de betreffende camper. Overigens betaalt u niet extra voor deze inventaris maar is deze inbegrepen in onze huurprijzen.
Is buitenmeubilair ook inbegrepen?
Alle campers zijn voorzien van een moderne Crespo lounge-set. Dit zijn 2 of 4 stoelen en een tafel en behoren tot de standaard inventaris van de camper.
Wat moet ik zelf meenemen?
Onze campers worden zo compleet mogelijk verhuurd. Spullen die u zelf moet meenemen zijn:
- Kleding
- Dekbed(den) en kussens
- Handdoeken
- Theedoeken en handdoeken
- Vaatdoekjes
- Vuilniszakken
- Specifiek keukengerei zoals een knoflookpers en/of een pastalepel
Zodra u een camper bij ons gereserveerd hebt ontvangt u van ons een zeer gedetailleerde inventarislijst per e-mail. Zo kunt u dan op uw gemak kijken wat u zelf wilt meenemen.
Verzekering
Hoe is de huurcamper verzekerd?
Alle campers zijn All-Risks verzekerd met een eigen risico van €1500,- per gebeurtenis. Bij de verzekering is inbegrepen: vervangend vervoer en/of verblijf, pechhulp, service bij calamiteiten onderweg en een inzittenden verzekering.
Kan ik het eigen risico afkopen?
Afkopen is niet mogelijk; dat heeft te maken met de voorwaarden van onze verzekeringsmaatschappij. Wij bieden u wel de mogelijkheid het eigen risico (oftewel de borgsom) te verzekeren bij verzekeringsmaatschappij Allianz. Wij zijn daar verder geen partij in en hebben geen financieel belang. De kosten van deze verzekering zijn afhankelijk van de duur van de huurperiode. Bereken via deze link de premie.
Wat valt er onder ‘schade’?
Elke beschadiging in of aan de camper wordt gezien als schade; dat betreft zowel beschadigingen aan het interieur als aan de buitenkant van de camper. Elke schade wordt gezien als een aparte gebeurtenis tenzij u duidelijk kunt aantonen dat meerdere beschadigingen tijdens één evenement zijn ontstaan.
Voor u vertrekt controleren wij met u zowel de binnenzijde als de buitenzijde van de camper waarbij we een uitgifterapport maken welke zowel door u als door ons ondertekend wordt. U krijgt hiervan uiteraard een kopie mee. Wanneer u de camper weer komt inleveren controleren we met u wederom de camper en maken we een innamerapport en vergelijken we de beide rapporten met u.
Zijn er één of meerdere nieuwe schades aan de camper geconstateerd dan treden we met u in overleg over de hoogte van het te betalen eigen risicobedrag.
Annuleren
Kan de huurperiode geannuleerd worden?
U heeft altijd de mogelijkheid om de huur van de camper te annuleren. Wat de voorwaarden alsmede de precieze kosten van de annulering zijn vindt u in deze website bij de Algemene Voorwaarden. Wij zijn aangesloten bij BOVAG afdeling Camper- en Caravanverhuur; ook daar treft u deze Algemene Voorwaarden aan.
Kosten
Hoe gaat het boeken van een camper in zijn werk?
Wanneer u uw camper en uw periode heeft gekozen maakt u een aanvraag aan. U vult uw gegevens in, voegt de gevraagde bijlagen toe en zet deze door middels de knop ‘Aanvragen’ in onze website. Uw aanvraag wordt vervolgens door ons beoordeeld en goed- of afgekeurd. In vrijwel alle gevallen wordt de aanvraag goedgekeurd en ontvangt u een e-mail van ons ter bevestiging. Belangrijk is dat de naam van de huurder overeenkomt met de naam van de betaler. Wilt u hier toch verschil in maken dan dient u dat met ons vooraf te overleggen.
Bij onze e-mail treft u een aantal belangrijke bijlagen: een overzicht van de totale huurkosten gespecificeerd in een aanbetaling en een eindbetaling en een factuur voor de aanbetaling van de huurkosten welke u binnen 3 weken na ontvangst moet voldoen. Zodra u de aanbetaling hebt voldaan is uw boeking definitief.
6 weken voordat uw reis aanvangt ontvangt u van ons een 2e e-mail met een factuur voor de eindbetaling. Deze betaling moet 3 weken voordat u de camper bij ons ophaalt voldaan zijn. Is uw eindbetaling niet binnen geven wij de camper niet mee.
Hoeveel moet ik aanbetalen?
Wanneer de aanvraag door ons is goedgekeurd ontvangt u 3 maanden voor aanvang van de huurperiode een verzoek om 50% van de huurprijs te voldoen. 21 dagen voor aanvang van de huurperiode dient u de overige 50% van de huurprijs te hebben voldaan.
Met welke bedragen moet u verder rekening houden?
Kosten die niet bij de huurprijs zijn inbegrepen:
- De afleveringskosten ad € 275,-;
- De eventuele extra verreden kilometers ad € 0,35 per kilometer;
- De VIP-behandeling (als u de camper thuis afgeleverd en uitgelegd en vervolgens weer opgehaald wil hebben)
ad € 375,-.
Daarnaast is er sprake van een borg ad € 1.500,- welke u retour ontvangt als u de camper schoon en zonder schade aan de buitenkant en binnenkant weer inlevert.
Wat kosten extra gereden kilometers?
Het maximaal aantal kilometers zonder extra kosten is afhankelijk van de duur van de huurperiode.
- Per gehuurde week kunt u 1500 kilometers rijden zonder extra kosten. Rijdt u meer kilometers dan betaalt u € 0,35 per kilometer.
- Voor huurperioden langer dan 4 weken kunnen aparte afspraken worden gemaakt.
Overig
Kan ik de camper voor een langere periode huren?
Jazeker! Onze campers zijn ook voor een langere periode te huur. Wilt u langer dan 4 weken met de camper op pad? Informeer dan naar onze speciale deals op dit gebied.
Hoe laat kan de camper worden opgehaald?
De huurperiode is vanaf zaterdagmorgen 10.00 uur tot vrijdagmorgen 10.00 uur.
In sommige gevallen is de camper eerder klaar en kunt u de camper kosteloos een dag eerder ophalen. U kunt hier altijd naar informeren.
Zijn huisdieren toegestaan in de camper?
In overleg zijn uitsluitend honden toegestaan in de camper. Wij willen van tevoren altijd vernemen om welk soort hond het gaat waarbij verharing en grootte van belang zijn. Wij zullen u dringend verzoeken voordat u de camper weer inlevert bij ons, deze grondig in te leveren.
Treffen wij bij inlevering alsnog haren van huisdieren aan dan brengen wij
€ 350,- aan schoonmaakkosten in rekening. De kosten van herstel van eventuele beschadigingen door huisdieren worden eveneens in rekening gebracht.
Mag er gerookt worden in de camper?
Nee, er mag niet gerookt worden in de campers. Mochten wij bij inlevering alsnog een tabaksgeur in de camper constateren dan brengen wij € 500,- aan schoonmaakkosten in rekening. De kosten van herstel van eventuele brandgaten in het interieur worden eveneens in rekening gebracht.
Waar moet ik aan voldoen bij inlevering van de camper?
- De camper dient van binnen veegschoon te zijn. De meegeleverde inventaris en uitrusting dient schoon te zijn, dus ook de kookplaat, gootsteen en koelkast. De vuilwatertank dient geleegd te zijn. Anders worden de schoonmaakkosten doorberekend;
- De toilettank dient geleegd te zijn; is deze niet leeg dan moeten wij € 150,- in rekening brengen.
- De camper moet met een volle dieseltank ingeleverd worden. Anders worden de brandstofkosten en de bestede tijd doorberekend.